Najnowsza publikacja pod redakcją twórczyni polskiej matematyki dziecięcej, profesor Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, stanowi lekturę obowiązkową dla osób wspomagających rozwój i edukację dzieci matematycznie uzdolnionych.
Książka stanowi owoc wielu lat doświadczeń pedagogicznych i badań naukowych. Autorzy poszczególnych części (wśród nich – oprócz profesor Gruszczyk-Kolczyńskiej – są też Mark Applebaum, Marta Kotarba-Kańczugowska, Ewa Swoboda i Ewa Zielińska) omawiają między innymi dopasowanie procesu uczenia do potrzeb rozwojowych dziecka, kształtowanie myślenia operacyjnego, sposoby porozumiewania się z dzieckiem czy znaczenie pozytywnych emocji towarzyszących nauce. Publikacja prezentuje także komentarze do zachowań dorosłych zajmujących się uzdolnionymi matematycznie dziećmi. Całość stworzona jest wedle zasady mówiącej, że „najkrótsza droga od niewiedzy do wiedzy wiedzie poprzez dobrze dobrane przykłady”.