Kompleksowa teoria subdyscypliny pedagigiki, jaką jest pedagogika społeczna
Pedagogika społeczna to książka, która oddaje złożoność problematyki teoretycznej związanej z tą dyscypliną, a także wielość dylematów, przed którymi stoją odpowiedzialni praktycy. Zaprezentowana przez autora teoria ma być inspiracją dla czytelnika, zaproszeniem do dyskusji, stanowi bowiem jedno z możliwych odczytań tej tematyki. Książka jest skierowana do teoretyków i praktyków dyscypliny oraz do studentów różnych kierunków pedagogicznych (pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, kulturalno-oświatowej, ukierunkowanej na profilaktykę i animację społeczno-kulturalną, a także realizowanej w ramach pedagogiki specjalizacji praca socjalna).
Michael Winkler- profesor Uniwersytetu Friedricha Schillera w Jenie, pracownik Katedry Ogólnej i Teorii Pedagogiki Społecznej. Wybitny teoretyk pedagogiki społecznej. Autor wielu książek i artykułów, między innymi Kritik der Pedagogik. Der Sinn der Erziehung (Krytyka pedagogiki. Sens wychowania).
Zachęcam do lektury książki Winklera nie tylko teoretyków pedagogiki, społecznej, studentów, ale także refleksyjnych praktyków. Do lektury krytycznej, która być może pozwoli lepiej zrozumieć złożony świat społeczny, do jakiego odnosi się pedagogika społeczna, i która skłoni również do namysłu nad specyfiką tej dyscypliny oraz nad specyfiką jej praktyki, a także nad jej możliwościami i ograniczeniami.
Z Przedmowy do wydania polskiego prof. hab. D. Urbaniak-Zając